Kesilapan dalam berdiet – Jangan berlapar untuk turunkan berat badan anda!

Adakah anda berdiet dan tidak kehilangan berat badan? Kemungkinan besar ialah ianya disebabkan kesilapan anda dalam berdiet itu.

Antara kesilapan paling besar yang boleh kita buat dalam berdiet ialah menyangkakan yang kita perlu BERLAPAR apabila berdiet untuk menurunkan berat badan kita.

Hakikatnya, pakar mengatakan yang walaupun ketika kita sedang ‘”diet,” kita boleh makan lebih banyak kalori daripada apa yang kita fikir. Ada selalunya memutuskan sambungan antara apa yang kita tahu yang kita harus lakukan untuk menurunkan berat badan, dan apa yang kita buat sementara cuba untuk diet.

Sebagai permulaan, berhenti berfikir tentang diet. Sebaliknya, kita perlu lihat kepada tabiat kita setiap hari yang boleh menyebabkan pertambahan berat badan. Berdiet boleh menyebabkan kita obses dengan makanan, meningkatkan keinginan untuk makan dan menyebabkan kita berhanti berdiet kerana menyangkakan yang ianya tidak berkesan untuk kita.

Kita mungkin tidak sedar betapa cepat kalori boleh bertambah dalam makanan kita. Satu sudu tambahan salad dressing boleh menambah 75-100 kalori, tambahan 1 sudu besar mentega menambah 102 kalori dan 1-auns beg cip dengan sandwic yang kita makan pada waktu tengah hari menambah 162 kalori. Makan sambil memasak, memulakan setiap hari dengan minuman kopi berkalori tinggi dan menghabiskan makanan anak-anak adalah beberapa tabiat tersorok yang boleh mensabotaj usaha kita untuk menurunkan berat badna kita.

Namun jika kita lebih mengawasi apa yang kita makan kita boleh sebenarnya menurunkan kalori yang kita makan setiap hari. Menyedari kesilapan diet anda iaitu mengenalpasti cara halus kalori menyelinap ke dalam diet anda sepanjang hari boleh membantu kita menurunan berat badan kita dengan cepat dan efektif.

Kajian menunjukkan bahawa mereka yang tidak mengambil sarapan lebih berat daripada mereka yang bersarapan pagi. Terdapat salah tanggapan bahawa ponteng sarapan pagi atau makan – menjimatkan kalori. Hakikatnya ialah kebanyakan orang yang makan kurang daripada tiga makanan biasanya akan makan lebih banyak kalori semasa hari.

Berusaha untuk makan tiga kali sehari. Sentiasa memulakan hari anda dengan sarapan pagi yang sihat, tetapi berhati-hati untuk memilih dengan bijak.

“Muffin yang walaupun rendah lemak boleh mempunyai sebanyak 400 kalori dan 5 gram lemak,” kata Joanne Lichten, PhD, RD, seorang perunding pemakanan dan pengarang buku “Eating Lean.”

Seorang pelanggan saya yang berniaga di Uptown Bangi naik 20kg selepas mengambil satu produk diet yang amat terkenal kerana produk diet ini memerlukan mereka cuma makan sehari sekali dan yang selebihnya diganti dengan shake diet produk itu.Akibatnya pelanggan saya menjadi lebih lapar dan akhirnya makan lebih banyak daripada yang sepatutnya dan naik 20kg!

Selepas beliau berjumpa dengan saya dan mencuba AlphaLipidSdII selama dua minggu,beliau turun 7kg!

Apa yang menyebabkan diet beliau berjaya kali ini ialah beliau tidak perlu berlapar dan masih boleh makan tiga kali sehari.Cuma beliau perlu menukar diet pemakanan mereka dengan mengambil makanan yang rendah karbohidrat dan tinggi protin beserta dengan pengambilan AlphaLipidSdII empat kali sehari.Dengan bantuan AlphaLipidSdII yang mengadungi serat soya, susu awal lembu dan esktak teh hijau, penurunan berat badan beliau lebih cepat dan lebih efektif kerana beliau tidak lagi rasa ketagihan nasi dan air manis dan berasa lebih bertenaga dengan bantuan susu awal lembu atau kolestrum.

Jadi berhati-hatilah jika anda disarankan berdiet dengan berlapar kerana berat anda MUNGKIN NAIK dan bukannya turun!

Mulakan diet anda dengan efektif dan selamat dengan AlphaLipid SdII.Anda tak perlu berlapar dan masih boleh makan kenyang tiga kali sehari!

Hubungi saya segera untuk ketahui cara untuk:-

1. Turunkan berat badan dengan segera – Saya turun 21kg selepas 4 bulan berdiet dengan SdII, produk lama dari New Image.Produk baru AlphaLipid Sd II lagi cepat penurunannya sekitar 10kg sebulan!

2. Turunkan berat badan dengan selamat. Selepas 4 bulan saya berdiet, saya telah menjalani ujian darah terperinci dan Alhamdulillah semua organ2 penting dalam keadaan sihat dan yang menggembirakan saya, kadar gula 5.5 tidak tinggi dan kadar kolestrol juga cuma 4.99.

3. Kekalkan penurunan yang telah dibuat. – Saya sudah sebulan lebih mencapai berat ideal maksimum saya iaitu 72.9 dan hari ini berat badan saya cuma 71.3 kg walaupun saya sudah berhenti mengambil SD II dan Alphalipid SdII.Saya juga sudah mula makan nasi,kuih muih dan lain2 dan masih berjaya mengawal berat badan saya.

4. Makan makanan yang sihat dan sesuai semasa berdiet – Anda juga akan diberikan buku panduan yang mengandungi menu2 cadangan dan makanan yang disarankan sepanjang diet anda.Anda juga akan diberikan keahlian percuma di FB yang mengandungi 1,300 ahli yang sedang berdiet dan juga yang sudah berjaya dalam diet mereka seperti saya.Anda perlu ingat yang berdiet lebih berkesan jika ada yang membimbing anda dan ada kawan-kawan yang sama2 berdiet dengan anda dan sentiasa memberi sokongan moral kepada anda.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk-prodyk New Image pada harga ahli dengan yuran keahlian cuma RM60 sahaja seumur hidup!

Cikgu Yusoff
0193090711

About knowledgecentre

Assalamualaikum dan Salam sejahtera Thank you and terima kasih for visiting my humble blog. Saya ialah seorang guru dan trainer bahasa Inggeris sepenuh masa semenjak 2006 tetapi saya telah berkecimpung dalam bidang latihan semenjak 1996 lagi. Buat masa ini kursus-kursus bahasa Inggeris saya dibuat di pusat latihan saya di Sunway, Petaling Jaya. Saya juga menjalankan kursus untuk syarikat-syarikat korporat dan pernah melatih pekerja-pekerja dari:- i. KWSP ii. Kementerian Kesihatan Malaysia iii. Jabatan Perangkaan Malaysia iv. FAMA v. Majlis Daerah Gombak vi. Jabatan Kesihatan Terengganu vii. Kementerian Pertahanan viii. SCA Packaging Malaysia ix. Platinum Victory Sdn. Bhd. Antara kursus-kursus yang saya tawarkan ialah:- i. Fundamentals of English Grammar ii. English grammar for business communication. iii. Basic English conversation. iv. Practising proper English at your workplace. v. Public speaking vi. Intermediate English grammar - The verb tenses Saya boleh dihubungi di cikgutuition@yahoo.com atau di 0193090711. Mohd Yusoff Noordin
This entry was posted in Info pemakanan sihat. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s